Rae Eelkooli õppekava ”Eelkooliealiste laste arendusring”
1. Õppe eesmärgid
Õppetegevuse eesmärgiks on lapse vaimne, sotsiaalne ja emotsionaalne areng, mille tulemusel arenevad mängu-, õpi-, sotsiaalsed ja enesekohased oskused ning kujuneb valmisolek kooliks.
2. Õppeaja kestus
- Õppetöö kestab ajavahemikus 1. oktoober kuni 1. mai.
- Õppetöö toimub kord nädalas.
- Koolivaheaegadel ja riiklikel pühadel õppetegevust ei toimu.
3. Õpingute alustamise tingimused
- Eelkooli võetakse vastu 5-7 aastaseid lapsi.
- Lapse registreerimine eelkooli toimub seadusliku esindaja (lapsevanem või eestkostja) taotluse alusel.
- Eelkoolis õppimine on õpilastele tasuline.
4. Õppeainete loend ja maht
- Õppetöös lõimitakse keeleliste osaoskuste, matemaatika ja käelise arengu tegevused.
- Õppeained, mida lõimitakse:
- keel ja kõne;
- matemaatika;
- käeline tegevus.
- Käesoleva õppekava järgi õppides on nimetatd õppeained õppijatele kohustuslikud.
- Õppeperioodis on 26 nädalat, nädalas üks õppepäev.
- Õppetöö nädalamaht on 3 tundi. Üks õppetund kestab 25 minutit. Tundidevaheline mängu- ja puhkuseaeg on 10 minutit.
5. Ainekavad
Kõigi õppeainete teemasid käsitletakse lõimitult, arvestades laste ealist arengut.
5.1 Keel ja kõne
5.1.1. Õppetegevuse eesmärgid
Õppetegevuse eesmärgiks on, et laps:
- tuleb toime igapäevases suhtlemises;
- kasutab kõnes õiget hääldust ja sobivaid keelelisi vorme;
- tunneb huvi lugemise ja kirjutamise vastu, on omandanud lugemise ja kirjutamise esmased oskused.
5.1.2 Õppesisu
Õppetegevuse teemad:
- hääldamine;
- sõnavara;
- kuulamine;
- jutustamine;
- suhtlemine;
- lugemine;
5.1.3 Õpitulemused
Õppetegevuse tulemusel laps:
- tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel;
- saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;
- suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;
- jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel;
- tunneb tähti ja veerib kokku 1–2-silbilisi sõnu;
- tunneb kirjapildis ära mõned sõnad;
- kirjutab joonistähtedega 1–2-silbilisi sõnu.
5.2 Matemaatika
5.2.1 Õppetegevuse eesmärgid
Õppetegevuse eesmärgiks on, et laps:
- rühmitab esemeid ühe-kahe tunnuse alusel;
- võrdleb esemete hulki;
- järjestab esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal;
- teab ja kirjeldab geomeetrilisi kujundeid;
- näeb matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes.
5.2.2 Õppesisu
Õppetegevuse teemad:
- hulgad;
- arvude loendamine;
- 5 piires liitmine ja lahutamine;
- geomeetrilised kujundid.
5.2.3 Õpitulemused
Õppetegevuse tulemusel laps:
- jaotab esemeid kahe erineva tunnuse järgi;
- võrdleb hulki, kasutades mõisteid rohkem, vähem, võrdselt;
- teab arvude 1–12 järjestust ja tunneb numbrimärke ning oskab neid kirjutada;
- liidab ja lahutab 5 piires ning tunneb märke + , –, =;
- koostab kahe esemete hulga järgi matemaatilisi jutukesi;
- järjestab kuni viit eset suuruse järgi (pikkus, laius, kõrgus jm);
- leiab erinevate kujundite hulgast ringi, kolmnurga, ristküliku, ruudu ning kera ja kuubi, kirjeldab neid kujundeid.
5.3 Käeline tegevus
5.3.1 Õppetegevuse eesmärgid
Õppetegevuse eesmärgiks on, et laps:
- tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest;
- kujutab isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma;
- kasutab materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt.
5.3.2 Õppesisu
Õppetegevuse teemad:
- mõtete, tunnete edasiandmine nähtaval kujul;
- objekti kujundamine, objektile esteetilise lisaväärtuse andmine.
5.3.3 Õpitulemused
Õppetegevuse tulemusel laps:
- leiab ümbritseva vaatlemisel erinevaid detaile, objekte ja nendevahelisi seoseid ning kujutab ümbritsevat vabalt valitud viisil;
- väljendab joonistades meeleolusid ja fantaasiaid;
- keskendub alustatud tegevusele ja loob oma kunstitöö;
- kirjeldab oma töid, nende värve ja meeleolu.
6. Lapse arengu hindamine
- Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt, väärtustades saavutatut ning tunnustades lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi.
- Vanemad saavad lapse arengust esmast tagasisidet jooksvalt õppetöö käigus.
- Lapse arengu hindamise aluseks on eeldatavad õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade tulemused.
7. Eelkooliealiste laste arendusringi lõpetamine
- Eelkooliealiste laste arendusringis on üks õppeperiood.
- Eelkooliealiste laste arendusringi õppekava läbimise kohta saab laps tunnistuse, kui ta on osalenud vähemalt 75% õppetundidest.
8. Kooli õppekava uuendamine ja täiendamine
- Kooli õppekava muudatused kehtestab kooli pidaja.