Õppekava

Rae Eelkooli õppekava ”Eelkooliealiste laste arendusring”

1. Õppe eesmärgid

Õppetegevuse eesmärgiks on lapse vaimne, sotsiaalne ja emotsionaalne areng, mille tulemusel arenevad mängu-, õpi-, sotsiaalsed ja enesekohased oskused ning kujuneb valmisolek kooliks. 

2. Õppeaja kestus

  • Õppetöö kestab ajavahemikus 1. oktoober kuni 1. mai.
  • Õppetöö toimub kord nädalas.
  • Koolivaheaegadel ja riiklikel pühadel õppetegevust ei toimu.

3. Õpingute alustamise tingimused

  • Eelkooli võetakse vastu 5-7 aastaseid lapsi.
  • Lapse registreerimine eelkooli toimub seadusliku esindaja (lapsevanem või eestkostja) taotluse alusel.
  • Eelkoolis õppimine on õpilastele tasuline.

 4. Õppeainete loend ja maht

  • Õppetöös lõimitakse keeleliste osaoskuste, matemaatika ja käelise arengu tegevused.
  • Õppeained, mida lõimitakse:
    • keel ja kõne;
    • matemaatika;
    • käeline tegevus.
  • Käesoleva õppekava järgi õppides on nimetatd õppeained õppijatele kohustuslikud.
  • Õppeperioodis on 26 nädalat, nädalas üks õppepäev.
  • Õppetöö nädalamaht on 3 tundi. Üks õppetund kestab 25 minutit. Tundidevaheline mängu- ja puhkuseaeg on 10 minutit.

5. Ainekavad

Kõigi õppeainete teemasid käsitletakse lõimitult, arvestades laste ealist arengut.

5.1 Keel ja kõne

5.1.1. Õppetegevuse eesmärgid

Õppetegevuse eesmärgiks on, et laps:

  • tuleb toime igapäevases suhtlemises;
  • kasutab kõnes õiget hääldust ja sobivaid keelelisi vorme;
  • tunneb huvi lugemise ja kirjutamise vastu, on omandanud lugemise ja kirjutamise esmased oskused.

5.1.2 Õppesisu

Õppetegevuse teemad:

  • hääldamine;
  • sõnavara;
  • kuulamine;
  • jutustamine;
  • suhtlemine;
  • lugemine;

5.1.3 Õpitulemused

Õppetegevuse tulemusel laps:

  • tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel;
  • saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;
  • suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;
  • jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel;
  • tunneb tähti ja veerib kokku 1–2-silbilisi sõnu;
  • tunneb kirjapildis ära mõned sõnad;
  • kirjutab joonistähtedega 1–2-silbilisi sõnu.

5.2 Matemaatika 

5.2.1 Õppetegevuse eesmärgid

Õppetegevuse eesmärgiks on, et laps:

  • rühmitab esemeid ühe-kahe tunnuse alusel;
  • võrdleb esemete hulki;
  • järjestab esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal;
  • teab ja kirjeldab geomeetrilisi kujundeid;
  • näeb matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes.

5.2.2 Õppesisu

Õppetegevuse teemad:

  • hulgad;
  • arvude loendamine;
  • 5 piires liitmine ja lahutamine;
  • geomeetrilised kujundid.

5.2.3 Õpitulemused

Õppetegevuse tulemusel laps:

  • jaotab esemeid kahe erineva tunnuse järgi;
  • võrdleb hulki, kasutades mõisteid rohkem, vähem, võrdselt;
  • teab arvude 1–12 järjestust ja tunneb numbrimärke ning oskab neid kirjutada;
  • liidab ja lahutab 5 piires ning tunneb märke + , –, =;
  • koostab kahe esemete hulga järgi matemaatilisi jutukesi;
  • järjestab kuni viit eset suuruse järgi (pikkus, laius, kõrgus jm);
  • leiab erinevate kujundite hulgast ringi, kolmnurga, ristküliku, ruudu ning kera ja kuubi, kirjeldab neid kujundeid.

5.3 Käeline tegevus 

5.3.1 Õppetegevuse eesmärgid

Õppetegevuse eesmärgiks on, et laps:

  • tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest;
  • kujutab isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma;
  • kasutab materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt.

5.3.2 Õppesisu

Õppetegevuse teemad:

  • mõtete, tunnete edasiandmine nähtaval kujul;
  • objekti kujundamine, objektile esteetilise lisaväärtuse andmine.

5.3.3 Õpitulemused

Õppetegevuse tulemusel laps:

  • leiab ümbritseva vaatlemisel erinevaid detaile, objekte ja nendevahelisi seoseid ning kujutab ümbritsevat vabalt valitud viisil;
  • väljendab joonistades meeleolusid ja fantaasiaid;
  • keskendub alustatud tegevusele ja loob oma kunstitöö;
  • kirjeldab oma töid, nende värve ja meeleolu.

 6. Lapse arengu hindamine

  • Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt, väärtustades saavutatut ning tunnustades lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi.
  • Vanemad saavad lapse arengust esmast tagasisidet jooksvalt õppetöö käigus.
  • Lapse arengu hindamise aluseks on eeldatavad õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade tulemused.

7. Eelkooliealiste laste arendusringi lõpetamine 

  • Eelkooliealiste laste arendusringis on üks õppeperiood.
  • Eelkooliealiste laste arendusringi õppekava läbimise kohta saab laps tunnistuse, kui ta on osalenud vähemalt 75% õppetundidest.

8. Kooli õppekava uuendamine ja täiendamine

  • Kooli õppekava muudatused kehtestab kooli pidaja.